fredag 6 november 2009

Ta-da!


Ok, nu är det dags. Publiceringen ska nu äga rum. Jag känner mig dock lite tveksam. Som tidigare konstaterats kan ingen bild ge rättvisa åt denna skönhet. Vad händer om du tänker "Äh, det är ju bara en vanlig kristallkrona"? Det skulle vara förkrossande!

För det är ingen vanlig kristallkrona. Det är Kristallkronan! Den är perfekt i både form och storlek. (Precis som mina barn, slår det mig plötsligt.)

Men, lovat är lovat. Här kommer bilderna. Låt mig presentera:
Min Kristallkrona


Jag lämnar härmed kommentatorfältet öppet för det jubel som just nu bubblar inom dig. Välkommen!

14 kommentarer:

Samuel sa...

Snacka om ta-da!
Nu återstår att se hur vi ska göra med den förlängda sladden. Jag har hört från antikexpertis att man absolut ska låta sladden hänga, inte fästa den mot taket med kabelklämmor eller liknande. Det ger då ett väldigt naturligt intryck. Som om lampan hängt där sedan innan elektriciteten. Ja, det är ju runt 100 år innan vårt hus byggdes, men det ger ändå det intrycket.

Men hur som helst så är den ett enormt välkommen detalj i vårt hus!
Bra jobbat Frida!

Kerstin Brittsjö sa...

WOW!! Jag säger bara WOW!!
Hur många gånger har jag inte varit inne på blocket för att hitta den ultimata kristallkronan men utan att lyckas. Men du hittade den, GRATTIS!! Du är helt klart värd den tycker jag.

Cece sa...

Fantastisk! Ljuvlig! Underbar! Strålande! Extravagant! Jag finner nästan inga superlativ för hur gorgeous kristallisen är. Kan man kanske till och med få se den live nån gång.

Puss på dig!

Kristofer sa...

Jag bjuder 500.000 kr för den, taget?

Pernilla sa...

Amazing!

Vera o Wille sa...

Åhhhh.....Otroligt vacker!!! Kul att du hittat en så fin. :-)

Frida sa...

Tack snälla för visad entusiasm! Och Kerstin, jag unnar dig att hitta en lika vacker (däremot går det inte att hitta en ännu finare) att njuta av på hemmaplan!

Cece; Ja! Kom och titta på lampan. När du ändå är här kan vi väl umgås?

Pernilla och Vera & Wille; Tack! Den typen av bekräftande kommentarer var precis det jag hoppats på!

Gadd; hm, anar jag ett litet stråk av ironi? HUR VÅGAR DU?! Hmpf.

Sjöléns sa...

Den är vacker Frida, et bra val!

/Stina

Anonym sa...

Äh, det är ju... ;)
Nej just det, det är ju en helt fantastisk kristallkrona!!
Underbar!
Spektakulär!
Glänsande!
Skinande!
Jubel!

Cece sa...

Lätt att vi kombinerar beundran av kristallisen och umgänge! Har ju all tid i världen nu när jag bara går hemma ;) Puss

Anonym sa...

Men Frida så vacker den är! Åh, jag kan inte nog förklara min förkärlek till dessa gamla bling-bling lampor med stearinljus i. sen jag var liten har jag älskat dem. Fick min första kristallampa av mina föräldrar när jag var 3 år och det var min stolthet, trots att den idag kankse inte är lika snygg i sin fina 80-tals form, men i alla fall! Jag är ständigt på jakt efter en ny, den perfekta som en dag ska få pryda luftrummet i vår trapp upp till övervåningen.
Men alla jag tycks falla för kostar mer än bara en eller tåv tusenlappar....så jag letar vidare och drömmen lever kvar. Så underbart att du hittat din (er, så klart) /Dèsirée

Louise sa...

Den är jätte fin. Kul att du hittat den.

Idalina sa...

Oj så fin!!!!!!!
Kul att få se den :-)

Rödluvan sa...

Den ÄR fin! TA-DAAAA