fredag 26 augusti 2011

Inför skolstart


I måndags började storkillen ettan. För honom var det naturligt och roligt, för mig var det chockartat och läskigt.

Självklart vill jag att barnen ska växa upp å så, jag är inte galen. Men det är ett så stort steg att bli skolbarn! Fram till i måndags var det bara upp till oss hur vår vardag ser ut, hur vi har velat lägga upp vårt familjeliv, vår tid.
Från och med i måndags har storkillen skolplikt och vi kan inte längre bestämma allt själva. Naturligt, förmånligt och vackert, javisst, men helt nytt.

Jaja, för att både han & jag skulle ladda upp förväntan inför skolstarten så fick hela helgen bestå av förberedelser. O så mysigt vi hade!

På lördagen tillbringade vi några timmar i hällregnet i Uppsala C och inhandlade gympapåse, gympakläder, gympaskor och höstskor (förutom present till Klara, förstås). Jag kände mig så välsignad, vi gjorde sådana fynd och fick så mycket för pengarna!

I söndags var Samuel hemma med lillkillen som ju haft feber i 1,5 vecka medan jag tog med mig de andra två till Stockholm.

Även denna dag blev jättemysig! Efter gudstjänsten stod inhandling av skolväska, bänkpapper samt födelsedagspresent till Samuel på att göra-listan.

Under tiden tog Samuel & lillkillen det lugnt hemma och gjorde sånt som lillkillen älskar mest i ett tempo som passade honom bäst.
Dagen avslutades sedan med våfflor hos farmor. Så otroligt mysigt!





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: